18/10/2014

Sobre Mim / About Me

Meu nome é Maitê Serra, autora de Kisetsu – Primavera, um romance histórico passado no Japão do século XV, publicado em português e em processo de tradução ao inglês.

Sou uma designer de interiores brasileira-espanhola, novelista e ilustradora, apaixonada pela cultura tradicional japonesa e pela beleza intricada do kimono. Meus interesses vão de arte a moda histórica,  design e decoração, escrita criativa, cozinhar e uma looonga lista de livros, filmes e séries!

Este blog é uma mescla de tudo isso, com artigos e arte originais meus, além de features de trabalhos interessantes de outros que gosto de compartilhar. Obrigada pela visita!
 
 ------------------------------------------------------------------------------------------------

Hi! I’m Maitê Serra, author of Kisetsu – Primavera, a historical novel set in XV century Japan, published in portuguese and currently in process of English translation.
I’m a brazilian-spanish interior designer, novelist and illustrator, in love with Japanese traditional culture and the intricate beauty of kimono. My interests go from art to historical fashion, beautiful color palettes, design & decoration, creative writting, cooking and enjoying too many books, movies and series to even list!

This blog is a miscellany of all these things, with original articles and art by me, as well as features of interesting and beautiful works from others that I’d like to share. Thank you for visiting!

4 comentários:

  1. Hi! I was looking for images of Heian Japan (which is my favourite period in Japanese history) when I came across your drawings. I wanted to tell you that I really like them (:
    Riccardo

    ResponderExcluir
  2. Hi, Mai. You have same nickname as me. I am Maiko, shortly called Mai. Thank you and your readers for loving our traditional culture.

    ResponderExcluir
  3. Oi Maitê! Eu encontrei seu livro na Amazon e, despretensiosamente, iniciei uma leitura que me prendeu por noites a fim. Sem saber que se tratava de uma sequência, quase morri com a "falta de desfecho"! Quando teremos os próximos volumes?

    ResponderExcluir